Sunday, July 12, 2009

Macam ni yerk

Baru aku tahu mcmana rupanya tugas seorang pendidik.Bukan mudah nak jd cikgu atau pensyarah.Sebenarnya banyak cabarannya.Kita bukan setakat menyampai je malah kena pastikan mereka apply dlm khdupan diaorg.Terus-terang aku ni langsung x de background sebagai pengajar.Mgkn aku kdg2 tu ad buat silap juga.Kalau emak lain lah..hehe
Aku tak rasa cuak,tp rasa mcm x semangat je nak mengajar.Student hny 5 org je..pdhal ramai lagi tu..aku x tau lah diaorg minat ke study atau tak.Tp yg dh dr respon diaorg,MATEMATIK susah n mereka takut nak buat.Subjek ni bagi diaorg kalau boleh nak subjek lain lah.X nak tgk subjek ni.Tp nak atau tidak diaorg wajib amik.Ad juga student yg dh pernah amik,repeat lagi.Dia kata pengajar dulu guna Slide Show.Aku kat MMU lecturer guna material tu lah.Kalau lah kat sini ad 1 sistem yg ala-ala MMLS,ttu diaorg dh buat revision sbm attend class.Kat dlm kelas ni sesi mengajar n di ajar.Hehe..nak tau kdg2 ad juga pelajar yg mengajar pengajar.Topik dh lama tgl..ad juga lupa2 sikit.Maklumlah dulu bnyk pegang komputer n main sistem,skrg ni dpt rasanya.Of course,homework mmg penting..So akhir kata,rajin lah buat homework.

No comments:

Post a Comment

Salam untukmu

Dear all,


Click here for Myspace Layouts

.:Secret.: