Wednesday, August 19, 2009

Clean urself

Salam sejahtera semua..sy sekadar ingin memetik kata penceramah pd tghri td sepanjang Program PUSPANITA di KBS Putrajaya.
"Malu kita sebagai orang Islam dan juga sebagai orang melayu..tak reti nak basuh tangan sampai keluar iklan di TV..Sedangkan Nabi Muhammad dh lama memberitahu cthnya semasa kita mengmbil wudhu..step yg pertama ialah apa?ialah membasuh tangan.Nabi dh ajar beribu tahun dahulu makan basuh tangan,dll.Skrg ni kita blh tgk org makan buah pun kdg2 tu x de basuh pun lap kat baju pastu makan.
Lps tu penyakit H1N1 menyerang satu dunia n kita blame orang sana,kita blame orang sini padahal itu adalah salah kita sendiri yang tak faham erti kebersihan.Nabi dh cakap kebersihan itu penting..dalam solat pun kita kena bersih.So,kenapa tak peka dgn kebersihan sendiri.

Itu adalah antara sedikit kata2 Ustzh Hjh Khadijah ..bila fikir balik kita kdg2 lupa nk jg kebersihan.Kita abaikan hak kita yg satu ni..dh kotor,sb tu penyakit menular.Kita buang sampah sana sini n ad juga buang sampah melalui tingkap kete..so masih lagi nak salahkan orang lain?
Tepuk dada tnya diri..

2 comments:

  1. syukran atas perkongsian nasihat..
    tepuk dada tanya iman..
    cuci hati kita setiap hari..agar bunga iman mekar mewangi..

    ReplyDelete
  2. betul skedar nasihat utk pembaca bblog yg setia

    ReplyDelete

Salam untukmu

Dear all,


Click here for Myspace Layouts

.:Secret.: