Tuesday, June 30, 2009

Imbas kembali

Bangun pagi dan macam biasa aku kena bersiap-siap untuk ke IKTBN Sepang menjalankan tanggungjawab sebagai Pelatih Sementara disini.Aku tau tinggal seminggu lagi untuk mula mengajar disini.Tapi minggu ni,kesihatan tak mengizinkan.Aku hampir demam dan sakit tekak gara-gara makan raja buah itu dan ais-krim.Saje lah tu cari pasal...diri sendiri juga susah.Ika...ika..hehe..mmg dr dulu kalau emak cakap jangan buat,dia buat jugak.Dulu2 kan masa umur 5 thn,aku pernah panjat pokok manggis semata2 nak cari pose yang best untuk bergambar.Sb dulu memang suka melaram tp kalau tgk gmbr2 lama gaya mcm tomboy..dgn rambut pendeknya,pakai seluar pendek,topi nyer..dulu2 lah mmg nakal.Selalu je kena rotan bila emak n nenek jerit suruh turun dan balik untuk makan,bukan main susah nak balik.Jenis susah nak makan nasi...aku lah orgnyer.Pulak tu kalau makan nasi,ikan tolak tepi..makan sayur je.Macam arnab kan..hehe
Kalau berkawan pulak,kawannyer ramai lelaki dari perempuan.Kalau dulu kecik2 suka main kahwin2,suka main apa yerk mainan yg guna kayu kecik tu..kite kena buat lubang dulu kat tanah,pastu kena tolak kayu tu..bab memanjat pokok paling suka.Dulu lah kan....

Pernah juga dulu umur dalam usia 4-5 thn mcm tu,didokong oleh kakak saudara..kak ina nama dia.Ni dh naik tangga ..x silap 10 anak tangga..dh pulak aku dgn kak ina mmg rapat..aku x kakak,jd dgn dia aku jd manja..pulak dia tgk borak2 dgn org lain,dia terlepas aku..jatuhlah sampai bawah.Benjol x usah cakap..aku bangun sendiri,menangis dan terus balik rumah.Emak bawak g Hospital Banting.Aku demam 1 mgu..lembab otak aku berfikir..hehe..ad gegaran sikit tp x teruk.Yg teruk bengkak dahi..sebesar telur angsa tau..Dulu lh kan

Pastu naik Sekolah Rendah,aku kat Labuan,jd mangsa buli budak2 lelaki kat sini.Diaorg memang suka menyakat budak perempuan.Antara buli yg diaorg buat..bdk lelaki tu..ad 2 org suka membuli lah..nama diaorg kalau x silap Herman dan Shahrulnizam..mmg musuh aku.Asal nampak aku je diaorg tarik tudung aku,kdg2 air dalam botol diaorg lepaskan kat aku..basahlah buku kan,suka mengejek nama abah aku mana x geram kan..yg paling sakit asal nak duduk je,kerusi ditarik dari belakang.Mahu x jatuh terduduk kat lantai..Sampai dah tu dh x tahan,aku report kat abah,abah masa tu keje JPJ pagi tu terus datang sekolah..SRK.Pekan 2.Abah datang sound giler2 diaorg.Dlm hati aku puas lah..hehe..naik darjah 5,aku jadi nakal buat surat layang masuk kat meja2 diaorg..satu sasaran aku kenakan..nama dia Thenmolly..budak India.Dia pelik dia bgtau guru kelas..Cikgu Ahad nama dia...aku dh cuak.Pastu kena pgl kat depan buat ketuk-ketampi siap cikgu tu nak bgtau emak aku lagi sb sek rendah sebelah je dengan SEK Menengah.Dulu2 kan kelas hujung tau..kelas last sb nakal sangat.Pernah kena denda tapi tak dipanggil masa perhimpunan.Denda dalam kelas lah..Dulu lah kan..

Naik darjah 5 aku dah pindah Sek.Ren.Dengkil.Sekali lagi jd mangsa buli..aku lembik.X berani melawan..Tp msh bersabar..Hah skrg ni kwn yg membuli aku tu dah kahwin pun..aku je blm lagi..hehe..dibuli dan dibuli..Naik Sek.Men takde org berani buli aku.Nak tau sebab apa?emak aku mengajar kat Sekolah ni.Siaplah sape2 yg kacau aku.Aku pulak rapat dgn Cikgu Disiplin.So,mmg x la gejala buli tu.Memang benci lah dibuli sebab masa tu kita tak tau nak kendalikan.Mmg jd mangsa je..tp pengalaman tu mematangkan kite.

Sampai skrg kdg2 org ckp aku lurus...ni sb gegaran yg dulu lah tu.Tp aku sama mcm org lain.Yg penting aku dh dpt Diploma dan bakal dpt Ijazah x lama lagi..Syukur.

2 comments:

  1. hmm..zaman kanak2 dulu mmg byk asam garamnya..byk pahit manisnya..pgalaman dahulu mematangkan kita..

    ReplyDelete
  2. Yup...itu semua kisah lama dan kesan drpd smua tu,maka kita dh berjaya sampai tahap ini

    ReplyDelete

Salam untukmu

Dear all,


Click here for Myspace Layouts

.:Secret.: